Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2016

Πρώτη προσπάθεια ντεκουπάζ σε ξύλινο κουτί.


      Από καιρό ήθελα να ασχοληθώ με την τεχνική της χαρτοπετσέτας (ή αλλιώς ντεκουπάζ) αλλά δεν το αποφάσιζα. Πριν λίγο καιρό όμως, ψάχνοντας για λογοτεχνικά βιβλία σε ένα βιβλιοχαρτοπωλείο, έπεσε το μάτι μου και στα ράφια με τα είδη χειροτεχνίας και συγκεκριμένα  στις χαρτοπετσέτες. Αυτό ήταν. Ήταν τόσο υπέροχα τα σχέδια, που δεν μπόρεσα να αντισταθώ. Έτσι αγόρασα τις πρώτες τρεις χαρτοπετσέτες μου. Αγόρασα επίσης από μεγάλο κατάστημα παιχνιδιών και μια κόλλα ντεκουπάζ με βερνίκι και αρκετό λευκό χαρτόνι και ξεκίνησα τις προσπάθειες, αφού πρώτα έψαξα πληροφορίες για την τεχνική αυτή στο διαδίκτυο. Οι πρώτες προσπάθειες δεν απέδωσαν καρπούς, επέμεινα όμως, ενημερώθηκα ξανά από το διαδίκτυο και σιγά σιγά τα πράγματα άρχισαν να βελτιώνονται. Έτσι, αποφάσισα να δοκιμάσω να εφαρμόσω την τεχνική αυτή και σε ένα ξύλινο κουτί.
   
                                  Η διαδικασία που ακολούθησα είναι η εξής:

      Έβαψα το ξύλινο κουτί εσωτερικά και εξωτερικά με λευκό ακρυλικό χρώμα και το άφησα να στεγνώσει. 




      Έκοψα τη χαρτοπετσέτα με τέτοιο τρόπο ώστε να καλύπτει ολόκληρη την επιφάνεια στην οποία ήθελα να την εφαρμόσω. Χρησιμοποιώντας ένα πινελάκι  πέρασα μια λεπτή στρώση κόλλας ντεκουπάζ και την άφησα λίγα λεπτά να στεγνώσει τόσο ώστε να μην κολλάει το χέρι μου όταν ακουμπούσα την επιφάνεια. Μετά τοποθέτησα προσεχτικά τη χαρτοπετσέτα μου. Έπειτα πήρα ένα κομμάτι λαδόκολλα, το τοποθέτησα πάνω στη χαρτοπετσέτα και σιδέρωσα με το σίδερο (χωρίς ατμό) από το κέντρο προς τα έξω για ένα - δύο λεπτά. Με το σιδέρωμα η κόλλα ζεσταίνεται και η χαρτοπετσέτα κολλάει ομοιόμορφα, χωρίς ζάρες. Ύστερα άπλωσα με το πινέλο μου την κόλλα ντεκουπάζ και την άφησα να στεγνώσει. Επειδή έβαλα παραπανίσια κόλλα σε συγκεκριμένα σημεία  ξαναπέρασα  το πινέλο  από πάνω με πολλή προσοχή για να απλωθεί ομοιόμορφα η κόλλα και την άφησα να στεγνώσει για λίγο παραπάνω από μία ώρα. 



εδώ φαίνεται πεντακάθαρα η παραπανίσια κόλλα σε
συγκεκριμένα σημεία.


εδώ η κόλλα έχει στεγνώσει.
   
    Επειδή θέλησα να κάνω  το κουτί μου ριγέ,  χρησιμοποίησα  ζελοτέιπ, για να γίνουν όσο το δυνατόν πιο ίσιες οι ρίγες. 


      Με ακρυλικά χρώματα προσπάθησα να φτιάξω ένα χρώμα που να ταιριάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με τη χαρτοπετσέτα μου.  Δε μου πέτυχε ακριβώς ,αλλά εντάξει, είναι αρκετά κοντά στο χρώμα που είχα στο μυαλό μου. Έβαψα τα μέρη τα οποία δεν είχα καλύψει με ζελοτέιπ, μετά το ξεκόλλησα και το άφησα να στεγνώσει. 


      Με ένα λεπτό πινελάκι και ακρυλικό χρώμα διόρθωσα τις ατέλειες. 




      Άρχισα να απλώνω σταδιακά με ένα πινελάκι γενναία ποσότητα ξυλόκολλας, κόλλησα το διακοσμητικό της επιλογής μου γύρω από το καπάκι και το άφησα να στεγνώσει.  




                                                            Έτοιμο!





1 σχόλιο: